همه چیز در مورد کار در ارتفاع

نماشویی با کار در ارتفاع

در حال حاضر ساخت و ساز ساختمان های بلند و چند طبقه در شهر های بزرگ بسیار رواج یافته است و با عبور از خیابان های شهر می توان تعداد زیادی از آن ها را مشاهده کرد. کار در ارتفاع و شستشوی نما ساختمان های بلند و برج ها کار بسیار سختی است که نیاز به مهارت بالایی دارد. برای آشنایی بیشتر شما در مورد کار در ارتفاع و نماشویی ساختمان،  مطالب مهمی را در این زمینه بیان می کنیم.

مهم ترین روش های نظافت نمای ساختمان

کار در ارتفاع با داربست

یکی از روش های ابتدایی برای نظافت نمای ساختمان استفاده از داربست بود که برای ساختمان های چند طبقه مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر نیز اگر ساختمان دارای تاج های زیاد باشد و یا سقف به شکل شیروانی باشد، باید از داربست استفاده کرد. کار در ارتفاع با این روش زمان بر و هزینه بر است به همین سبب کمتر کسی از آن استفاده می کند.

کار در ارتفاع با کلایمر

کلایمر یک وسیله مشابه به بالابر می باشد و فرد روی آن قرار می گیرد و به سمت بالا برده می شود تا نماشویی ساختمان را انجام دهد. کلایمر به وسیله ی ریموت کنترل می شود و به راحتی می توان آن را بالا و پایین برد. هزینه ی اجاره و خرید این وسیله کمی بالاست به همین سبب افراد استقبال کمی از آن کرده اند.

کار در ارتفاع با تی تلسکوپی

یکی دیگر از روش های خاص برای نظافت نمای ساختمان و کار در ارتفاع استفاده از تی پلاستیکی می باشد. این تی ها بلند و کوتاه می شوند و شلنگی به آن متصل می باشد تا بتوان قسمت های بالای ساختمان را به راحتی تمیز کرد. از این تی ها بیشتر برای ترمینال ها و فرودگاه ها استفاده می شود.

کار در ارتفاع با راپل

راپل یا همان دسترسی با طناب، یکی از رایج ترین و بهترین روش هایی است که برای نظافت نمای ساختمان از آن استفاده می شود. کار در ارتفاع با راپل و طناب بسیار محبوب می باشد و افراد زیادی برای شستشوی نمای ساختمان های بلند از آن استفاده می کنند. زیرا سرعت تمیز کردن با طناب و راپل بسیار بالاست. یکی از نکات مهم در مورد این روش، مهارت بالای افراد مشغول به کار می باشد تا خطری آن ها را تهدید نکند.

در این روش فرد به وسیله ی یک طناب از ساختمان آویزان می شود و شروع به تمیز کردن ساختمان به وسیله ی تجهیزات و مواد شوینده می کند. افراد می توانند از دستگاه های مختلف برای تمیز کردن استفاده کنند.

نکات مهم در مورد انتخاب شرکت کار در ارتفاع با راپل

  • افرادی که تصمیم می گیرند کار در ارتفاع به وسیله ی طناب را به عنوان شغل انتخاب کنند، باید قبل از هر چیزی مهارت های لازم را بیاموزند تا خطری آن ها را تهدید نکند.
  • افرادی که دوست دارند به این کار روی آورند باید دید خوبی داشته باشند و از نظر از جسمی سالم و بدون بیماری خاص باشند تا در ارتفاع مشکلی برای آن ها به وجود نیاید.
  • تجهیزات و وسایل زیادی برای کار در ارتفاع با طناب و راپل مورد نیاز است که فرد باید تمام آن ها را به همراه داشته باشد و سعی کند برای ایمنی بیشتر، بهترین کیفیت این وسایل را خریداری کند.
  • علاوه بر طناب اصلی ، باید از یک طناب محافظ نیز استفاده شود تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آن ها، طناب دیگری برای اطمینان وجود داشته باشد.
  • کار در ارتفاع نباید در زمان برف، باران، شب، باد و ... انجام شود. در این شرایط آب و هوایی ممکن است برای افراد مشکل به وجود آید و ایمنی آن ها به خطر بیفتد.

شستشوی نماهای مختلف ساختمان ها

ساختمان بلند و برج ها از نما های مختلفی برخوردار هستند که هر کدام از آن ها نیاز به تمیز شدن و شستشو دارند. از مهم ترین نماهای ساختمان می توان به نمای سنگی، نمای شیشه ای، نمای کامپوزیت، نمای سیمان و ... اشاره کرد.

شستشوی نما شیشه ای

یکی از جدیدترین نما ها برای ساختمان ها و برج ها، نمای شیشه ای می باشد که زیبایی بسیار زیادی دارد. برای شستشوی نما شیشه ای بهتر است از کار در ارتفاع با  راپل و طناب استفاده کرد. مواد مورد نیاز برای تمیز کردن این نما ها شامل آب، مایع شست و شو معمولی، مایع شست و شو آنزیم دار ، مواد نانو و ... می باشد. با توجه به میزان کثیف بودن نما باید از مواد مختلف استفاده کرد.

شستشوی نما سنگی

یکی از نما های ساختمان از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خود را داشته است، سنگ می باشد. سنگ هایی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند می توانند بدون ساب یا ساب خورده باشند. اگر نمای ساختمان بدون ساب باشد، احتمال کثیف شدن آن بیشتر است و باید سریع تر اقدام به تمیز کردن آن کرد. برای تمیز کردن این نما ها می توان از روش های مختلف کار در ارتفاع استفاده کرد.

شستشوی نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یکی دیگر از نما های پرطرفدار برای ساختمان های بلند می باشد که بیشتر برای ساختمان های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی و تمیز بودن نمای ساختمان برای کار و تجارت بسیار مهم است زیرا رقیبان و همکاران در ابتدا نمای ساختمان کاری شما را مشاهده می کنند و تمیز یا کثیف بودن آن می تواند تاثیر زیادی روی نظر آن ها بگذارد. سطح نمای کامپوزیت صیقلی و صاف است و به همین سبب به راحتی می توان آن را با روش های مختلف تمیز کرد.

تولید محتوا و سئو شرکت کسرا

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *